فرمانده بسیج شهرستان فریمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ پرونده مورد وام اشتغال‌زایی به جوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاهای تابعه این شهرستان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۹۳
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، سرهنگ دوم پاسدار مرتضی نظری با اعلام این خبر که تاکنون در راستای مواسات و محرومیت‌زدایی، بسیج سازندگی فریمان اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای را انجام داده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸ مورد وام اشتغال‌زایی در زمینه کشت زعفران، احداث گلخانه، پرورش قارچ و تهیه پنل خورشیدی درمجموع ۲۲ میلیارد ریال به جوانان جویای کار و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در روستاهای تابعه فریمان پرداخت شده است.

 وی افزود: این اقدام در راستای اشتغال‌زایی و رفع محرومیت در روستاها و همچنین به‌منظور فراهم‌کردن زمینه مهاجرت معکوس جوانان از شهر به روستاهای این شهرستان انجام شده است.

 فرمانده بسیج فریمان با اشاره به نقش امیدآفرین جهادگران بسیجی در محرومیت‌زدایی، بیان کرد: در قالب اردوهای جهادی ۲۷۵۳ نفر روز بسیجیان جهادگر شهرستان در راستای تکمیل و مرمت مسکن محرومین، ساخت و تعمیر مساجد و پروژه‌های عام‌المنفعه شامل ساخت و یا تکمیل سه مورد خانه عالم در روستاهای حسین‌آباد قلعه سرخ، سنگ آتش و روستاهای دیگر شهرستان و احداث و مرمت ۱۳ باب منازل و مسکن محرومین مشارکت داشته‌اند.

 نظری عنوان کرد: همچنین در این مدت ۳۰۵ سری کفش و البسه، ۳۳۵۴ بسته معیشتی و ۱۵۴۴ بسته لوازم‌التحریر برای جامعه هدف و کم‌برخوردار در سطح شهرستان تهیه و توزیع شده است.

 وی ادامه داد: در راستای کمک به ازدواج آسان جوانان، تاکنون طی ۲ مرحله ۲۸ سری جهیزیه شامل اقلام اساسی با کمک بسیج سازندگی و خیرین و کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه و در اختیار نوعروسان شهرستان قرار گرفته است.

 نظری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ سری کمک جهیزیه نیز به همت خیرین بسیجی در حوزه‌های مقاومت بسیج تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریمان با اعلام نقش‌آفرینی بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی و اقدامات رفاهی برای روستائیان فریمانی در زمینه آسفالت معابر اذعان داشت: تاکنون به همت بسیج سازندگی شهرستان عملیات آسفالت ۵.۷ کیلومتر جاده روستایی حکیم‌آباد و ماه کاریز و ۲ کیلومتر آسفالت جاده بین مزارع کشاورزان شهرستان صورت‌گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار